Логопед рекомендує

Розвиток мови у колі сімї

 

«Мова – це лад мислення, це віконця, через які людина бачить світ».

В.Сухомлинський

Якщо ви стурбовані тим, що дитина не вміє вимовляти деякі звуки, граматично правильно узгоджувати слова в реченні, має збіднений словниковий запас, то вам необхідно звернутися на консультацію до логопеда.

Серед дошкільників найчастіше зустрічаються вади мовлення і висока ефективність логопедичного впливу на дітей у цьому віці. Як відомо своєчасна логопедична допомога дітям дошкільного віку є однією з передумов їх успішного навчання в школі.

Крім того, слід також урахувати і те, що вади мовлення нерідко можуть бути причинами серйозних відхилень у розвитку психіки дитини. Діти з неправильною вимовою часто стають замкнутими, похмурими, уникають спілкування з друзями, не беруть участь в дитячих святах та розвагах, не проявляють активність на заняттях тощо. Вади мовлення можуть негативно впливати на фонематичне сприймання, а це в свою чергу нерідко зумовлює порушення читання і письма. Ось чому формування правильних фонематичних уявлень у дітей спирається як на чітку, правильну артикуляцію, так і на добре розвинене слухове сприймання звуків мови.

Вади мовлення у дошкільників трапляються часто, але пам’ятайте: коректно визначити рівень порушення мовлення зможе тільки фахівець. Тому до занять з дитиною бажано приступати після консультації з логопедом.

Для того щоб малюк почав чітко і правильно вимовляти звуки та слова, треба розвивати:

  • дихання;
  • фонематичний слух;
  • психічні процеси (увагу, пам’ять, мислення);
  • дрібну моторику;
  • зв’язне мовлення.

 

Як попередити порушення звуковимови у дитини?

  1. Розвивати мовлення у дитини необхідно шляхом особистого прикладу. Дитина повинна чути правильне, чітке мовлення, бажано, щоб батько і мати розмовляли з малюком однією, рідною мовою.
  2. Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини. Пам’ятайте: ваша мова є для дитини взірцем для наслідування, тому вона має бути чистою, багатою, виразною, чіткою.
  3. Ні в якому разі не повторюйте неправильну вимову дитини.
  4. Спонукайте малюка до звуконаслідування, до пра­вильного промовляння слів.
  5. Частіше читайте дитині, просіть переказати прочитане, вивчайте з нею вірші, якомога більше залучайте малят до ігор, розпо­відайте їм казки, розучуйте з ними пісні, скоро­мовки, лічилки, прислів’я.
  6. Заохочуйте словесну творчість дітей. Спонукайте дитину до придумування загадок, казок, будьте їй у цьому помічником.
  7. Уважно ставтеся до всіх дитячих запитань. Ваша відповідь дитині має бути чіткою, доступ­ною, зрозумілою. Систематично влаштовуйте ігри “у слова”.
  8. Збагачуйте словниковий запас малюка новими словами, пояснюючи їх.
  9. Не навантажуйте дітей зайвими враженнями, які викликають у них емоційне перенапруження.
  10. Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *