Варто згадати та погодитись, що роль музичного мистецтва є особливою. Бо саме музика формує духовний світ дитини, спонукає до всебічного розвитку, розвиває естетичний смак. Музика здатна на такі глибокі узагальнення емоційного життя людини, яких не має в жодному іншому виді мистецтва, й містить в собі багатющий розвивальний потенціал. Провідною її роллю є емоційний розвиток дитини. Тому наше завдання – ввести дитину в світ музики. Це завдання виконує музичний керівник у дошкільному закладі. Музичне заняття в дитячому садку сприяють постійному залученню дитини до світу прекрасного, а також впливають на формування музичних здібностей дітей. Але важливо не тільки на музичних заняттях, а й у сім’ї створювати умови для розвитку музичних нахилів, інтересів, здібностей дітей.
Сім’я є найважливішим середовищем формування та розвитку особливості. Саме в родині розвиваються її почуття, закладаються моральні цінності, формується її фізичне та психічне здоров’я. Рідний дім це не тільки тепло, затишок – це перша школа людини, і вона мусить бути розумною, дієвою.
Музичні здібності – це відчуття ладу, музичний слух, музично – ритмічні почуття. Ці задатки закладені в кожній дитині, але їх виявлення залежить від відповідних умов.
Найбільш складно розвиваються музично – слухові уявлення (музичний слух) – здатність відтворювати мелодію голосом, точно інтонуючи або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність виявляється лише в 6 років. Але відсутність раннього прояву здібностей не є показником слабкості або, тим більше, відсутності здібностей. Велике значення має те оточення, в якому росте дитина (особливо в перші роки життя). Ранні прояви музичних здібностей спостерігаються, як правило, саме у дітей, які одержують достатньо музичних вражень.
Тому важливо, щоб в родині більше приділяли увагу музичному вихованню дитини, тим більше, що практично кожна людина має музичні задатки, а мова йде про те, як їх розвинути. І тут головне – «музична атмосфера» у родині. Якщо батьки люблять музику, цю любов успадкують і їхні діти.
Якщо ваша дитина обожнює дитячі мелодії, співає по дорозі в дитячий садок, просить купити їй фортепіано, а не ляльку або машину, можливо, ви – батьки майбутнього великого музиканта!
Музичність – це показник обдарованої особливості, основою якої служить емоційна чутливість на музику.
- Дитина із задоволенням слухає музику, може по пам’яті наспівати почуті мелодії;
- Дитина дуже чутлива до тембрів голосів, що оточують. Верескливий, неприємний голос може запросто вивести її з рівноваги;
- У дитини з’являються свої музичні вподобання, вона просить включити їй певні музичні твори.
- Якщо у дитини є іграшкові музичні інструменти, вона намагається на них грати. Дитина не безцільно стукає по клавішах маленького піаніно чи барабанить різними предметами по пластинках металофона, а намагається відтворити раніше почуту мелодію.