1.«Про що тобі потрібно пам’ятати?»
Приберіть: «Будь обережна».
Приклад: «Про що вам потрібно пам’ятати, коли ви граєте в парку?»
Пояснення: діти часто ігнорують фрази, які ми повторюємо знову і знову.
2.«Будь ласка, говори спокійно».
Приберіть: «Припини кричати!» Або «Будь спокійнішою!»
Приклад: «Будь ласка, говоріть тихше або пошепки» (сказати пошепки)
Пояснення: деякі діти, природно, кричать голосніше за інших. Покажіть їм, де це можна робити.
3.«Хочеш зробити це самостійно або тобі допомогти?»
Приберіть: «У третій раз повторюю, одягайся!»
Приклад: «Одягнеш черевики самостійно або мені допомогти тобі?»
Пояснення: більшість дітей хочуть, щоб їх наділили повноваженнями. Необхідно надати їм вибір, і їх навички критичного мислення скасують спокусу опиратися.
4.«Чому тебе навчила ця помилка?»
Приберіть: «Сором!» або «Могла б зробити і краще».
Приклад: «Як зробити це по-іншому наступного разу, щоб не потрапити в халепу?»
Пояснення: Зосередження уваги на мотивації до зміни поведінки на майбутнє принесе вам набагато кращі результати, ніж докір за минулий вчинок.
5. «Хочеш піти зараз або через десять хвилин?»
Приберіть: «Пора йти … Вже!»
Приклад: « Хочете піти зараз або пограти ще десять хвилин, а потім піти?
Пояснення: Дайте їм вибір, і вони поведуть себе краще, ніж якщо намагатися їх змушувати.
6. «Зупинися, видихни, тепер проси».
Приберіть: «Перестань нити!»
Приклад: «Давайте зупинимося, подихаємо разом, тепер спробуй ще раз попросити, чого хочеш».
Пояснення: Обов’язково змоделюймо це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не заспокоїться і не змінить свій тон.
7. «Поважай себе та інших».
Приберіть: «Будь хорошою».
Приклад: «Не забудь, що потрібно поважати себе та інших, навіть якщо ти нервуєш».
Пояснення: будьте конкретними, оскільки діти часто не сприймають загальні твердження. Запитайте, що ви хочете, і попросіть їх повторити те, що важливо запам’ятати.
8. «Я вірю в тебе і підтримую тебе».
Приберіть: «Чому я повинна(ен) робити це замість тебе?»
Приклад: «Я бачу, як це складно, але я вірю в те, що ти впораєшся з цим».
Пояснення: важливо налаштовувати наших дітей на успіх. Вони повинні вміти піклуватися про себе, вирішувати свої проблеми.
9. «Я люблю тебе, незважаючи ні на що».
Приберіть: «Ніхто не любить тебе, коли ти погано поводишся»
Приклад: «Я люблю тебе, незалежно від твоєї поведінки. Наступного разу попроси іграшку, замість того, щоб схопити її ».
Пояснення: наша любов до наших дітей не повинна залежати від їхньої доброї поведінки.
10.«Як ти себе почуваєш?»
Приберіть: «Заспокойся! Не потрібно так турбуватися! »
Приклад: «Я бачу, що ти засмучена, що ти відчуваєш?»
Пояснення: Допомагати дітям ідентифікувати свої емоції і ефективно спілкуватися з ними – важливий елемент позитивного виховання.