Консультація для педагогів “Вплив музики на мовлевнєвий розвиток дитини дошкільного віку”

Сьогодні, педагоги ЗДО №10 “Попелюшка”, мали можливість відвідати консультацію “Вплив музики на мовлевнєвий розвиток дитини дошкільного віку”, проведену  музичним керівником Сніжаною Адамчук. Спершу спікер ознайомила присутніх з теоретичною частиною теми,  після чого практично показала  механізми впрливу музики на розвиток мовлення,  провівши цікаві вокальні вправи та завдання  з досвіду роботи.

Однією з основних цілей сучасного суспільства є формування особистості,  основи якої закладаються ще в дошкільному віці. Важливу роль у становленні особистості відіграє музика. “Пізнання світу почуттів неможливе без розуміння й переживання музики, без глибокої  потреби слухати музику і діставати насолоду від неї”, – писав В. Сухомлинський. Він же наголошував: “Без музики важко переконати людину, яка вступає в світ, у тому, що людина прекрасна, а це переконання , по суті , є основою емоційної, естетичної, моральної культури”.

Музика – могутній засіб всебічного розвитку дитини,  Вона розширює її кругозір, знайомить з різноманітними явищами, збагачує почуттями, викликає радісні переживання, сприяє вихованню правильного ставлення до навколишнього світу. Залучення до музики активізує сприймання, мислення та мову, сприяє формуванню пізнавальних та емоційно – мотиваційних функцій, розвиває творче мислення, здібності, а також позитивні якості характеру: систематичність, працьовитість, наполегливість у досягненні мети,  виховує високий естетичний смак, розвиває музичні здібності, уяву, творчу ініціативу.

За допомогою музики ми також розвиваємо;

Фізичний розвиток  

Моральний розвиток.   

Розумовий розвиток

Художньо-естетичний розвиток.

Мовленнєвий розвиток

За допомогою музика  сприяє розвиток мовлення у дошкільнят. У процесі співу розвивається не тільки музичний слух і співочий голос, а  й голосовий руховий апарат, активізується дихання, збільшується вентиляція легень.

Спів поліпшує мову дітей. Співаючи, діти змушені протяжно вимовляти слова, що формує чітку вимову, сприяє правильному засвоєнню слів. Крім того, слова в пісні підпорядковані певному ритму, що також допомагає вимові важких звуків і складів. Дітям набагато легше запам’ятовують і відтворюють мелодії пісень, а не окремі слова і тексти. (Відео перегляд)

Також спів допомагає швидше вивчати іноземні мови. Адже відомо, що навіть маленькі діти легко запам’ятовують пісні на іншій мові, навіть не знаючи сенсу слів. Але це їх перший крок на шляху вивчення цієї мови.

Так як співати дітям легше, ніж говорити, музика вважається ефективним засобом лікування заїкання у дітей.

Доведено,що музика впливає на дитину більше, ніж інші види мистецтва. Вона допомагає зрозуміти навколишню дійсність, красу природи, довершеність поезії, живопису, театру, історії свого народу.

Музика – це вид мистецтва який сприяє зародженню і розвитку естетичних смаків, почуттів. Завдяки музиці дитина пізнає закони людяності, відбувається становлення моральних позицій.

Тому   потрібно нам підбирати музичний матеріал так, щоб знайомити дошкільнят із кращими високохудожніми, доступними зразками музичного мистецтва, які дають дитині поштовх для внутрішнього переживання, щоб активізувати  потребу в самостійному та неординарному мисленні, збагачувати внутрішній  світ,  розвивати творчу уяву, тобто дітям задавати  роботу розуму і душі.

Підсумком цього є те, що за допомогою музики,дитина може швидше і краще розмовляти володіти словом, і в дитини створюється особливий духовний світ, у неї виявляється прагнення до  краси, до служіння загальній користі та добру.

Підсумовуючи вищесказане можна зробити висновок, що музичне виховання є могутнім засобом, який сприяє всебічному і гармонійному розвитку маленькій людині!!!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *