На підставі наказу управління освіти Чернівецької міської ради №77 від 28.03.2023 року «Про організацію роботи з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності у закладах освіти ЧМТГ», наказу №30 від 06.04.2023 року по ЗДО №10 «Попелюшка» з 24.04.2023 по 28.04.2022 був проведений «Тиждень безпеки дитини» з метою з формування у дітей життєвим навичкам безпечної для життя та здоров’я поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.
Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Був розроблений план заходів «Тижня безпеки дитини» який охоплював наступні аспекти:
– розуміння цінності власного життя і здоров’я;
– правил безпечної поведінки на ігрових і спортивних майданчиках;
– правил безпечного перебування на вулицях;
– правила поводження з незнайомими людьми;
– уявлень про небезпечні для життя отруйні рослини, гриби, ягоди;
– уявлень про стихійні природні явища (повінь, землетрус, гроза, буря);
– правил обережного поводження з ліками;
– відчуття небезпеки щодо вогню, електричного струму і правил пожежної безпеки;
– правил поведінки під час повітряної тривоги та з незнайомими предметами.
Вихователями ЗДО проведено ряд заходів:
– бесіди з дітьми: «Що таке здоров’я», «Як Буратіно залишився сам вдома», «Про тисячі бід, або де гратися не слід», «Я і моя безпека», «Я – пішохід, я – пасажир», «Вивчаємо правила безпеки на дорозі», «Небезпека на вулиці та вдома», «Небезпечні предмети у руках дітей», «Повітряна тривога?», «Дорогою до дитячого садка»;
– тематичні заняття: «Подорож в країну Небезпеки», «В лісі, в лузі ти гуляй – про безпеку пам’ятай», «Гав не лови, а номер допомоги набери», «Увага, незнайомець!», «В гостях у світлофора Моргайка», «Сірники не іграшки», «Вогонь добрий, вогонь злий», «Сам удома», «Квітка вогню», «Небезпечні предмети знайди, їх до рук не бери»;
– дидактичні ігри: «Свої-чужі», «Що кому потрібно для роботи?», «Ми пішоходи», «Добре-погано», «Дорожні знаки», «Стихійні лиха», «Небезпечні предмети», «Назви номер», «Правила поведінки під час повітряної тривоги», «Їстивне-неїстивне», «Кому що потрібно?», «Свої – чужі», «Про що говорить Світлофор»;
– сюжетно-рольові ігри «Водії та пішоходи», «Подорож на автобусі» з дітьми старших груп «Дорожні знаки», «Увага, незнайомець» з вихованцями середньої групи з метою відпрацювання моделі правильної поведінки на вулиці, вдома, у лісі, біля водойм;
– рухливі ігри: «Пташки та автомобілі», «Знайди свій знак», «Кольорові автомобілі», «Горобчики й автомобіль», «Стій!».
Були створені різноманітні ситуації за допомогою яких вихователі спонукали дошкільників самостійно приймати відповідні рішення під час різних незвичайних ситуацій.