Серед актуальних завдань, які вирішує сьогодні дошкільний заклад, щільне місце належить проблемам виховання у дошкільників основ безпеки життєдіяльності. Навчально-виховна робота з дітьми дошкільного віку повинна забезпечити необхідний рівень знань дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі та вироблення в неї елементарних, доступних віку норм поведінки у надзвичайних ситуаціях.
Основні цілі та завдання показового Тижня безпеки життєдіяльності у ДНЗ №10 “Попелюшка”:
– практична перевірка здатності дітей грамотно і чітко діяти з метою захисту свого здоров’я та життя у надзвичайних ситуаціях;
– виховання впевненості дошкільників у ефективності заходів, що проводяться цивільним захистом;
– формування та розвиток у вихованців високих морально-психологічних якостей: відваги, мужності, витримки, ініціативи, спритності, здатності самовіддано виконувати завдання цивільного захисту.
Заняття були організовані та проведені в формі колективної творчої діяльності дошкільнят та вихователів. Під час навчання відпрацювали питання безпечної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій різного характеру, з якими можуть стикнутись у дитячому садку.
Діти показували свої знання класифікацій стихійних лих та правил реагування у разі їх виникнення.
Була проведена попередня робота з працівниками:
1. Навчання з ЦО.
2. Перша домедична допомога потерпілим
3. Пожежа, наші дії.
4. Чуєш запах газу, 104 набирай, газовиків викликай!
-батьками:
Виготовленні малюнки з теми «Захисти себе сам», «Обережно,стихія!»
Треба завжди пам’ятати, що дитина – найцінніший, найдорожчий скарб, сенс життя не тільки для кожної окремо взятої родини, а й суспільства загалом. Тому саме збереження здоров’я та захист життя дітей – основне завдання, що стоїть перед нами.
Педагоги старшої групи №1 “Веселка” провели цікаву вікторину “Покажи Незнайку ти, як дорогу перейти” під час якої закріпили знання дітей про правила дорожнього руху.
Педагоги інклюзивної середньої групи №4 “Сонечко” використали у своїй роботі з дітьми різні види та форми роботи, такі як:
Бесіда “Обережно! Комахи!”, дидактична гра “Впізнай комаху”, вікторину “Вивчи правила і знай, та завжди їх пам’ятай.”, вивчили напам`ять вірш за мнемотаблицею “Світлофор”, закріпили правила пожежної безпеки.
Педагоги старшої групи №5 “Вишенька” створили комфортні умови для розгортання дидактичних ігор та навчальних вправ, під час яких закріплювали знання дітей про правила дорожнього руху та як потрібно діяти у різних проблемних ситуаціях, зокрема як потрібно надавати першу домедичну допомогу потерпілим у дорожньо транспортній пригоді. Діти залишились дуже задоволеними після проведеної роботи, що закарбується в їх пам`яті на довго.
У молодшій групі №7 “Соняшник” з дітьми було проведено бесіду “Стій не поспішай, на світлофор увагу ти звертай”, та дидактичну гру “Наш друг світлофор”.
Педагоги середньої інклюзивної групи №10 “Метелики” провели попередню роботу з батьками, які творчо підійшли до даного питання і виготовили з покидькового матеріалу три посібники для роботи з дітьми.
Батьки Хриптієвського Святослава створили справжній макет вулиць міста на якому розташовані: відділок поліції, пожежна частина, дитячий садок, будинки та прибудинкові вулиці з усіма знаками дорожнього руху, автозаправна станція, шиномонтаж.
Батьки Лодба Артема виготовили об`ємного світлофора який став у нагоді під час занять, рухливих та дидактичних ігор.
Батьки Яворенко Данила для групи виготовили наочний посібник “Пожежний щиток” на якому є всі атребути необхідні для гасіння пожежі лише в мініатюрі.
Завдяки плідній роботі педагогів з батьками було створено сприятливі умови для організації “Тижня безпеки у ДНЗ”
У старшій групі №12 “Сунички” педагоги організували дидактичні ігри, вправи які забезпечили доступність до справжніх життєвих ситуацій, з чим діти відмінно впорались і з впевненістю можна сказати, що в майбутньому наші вихованці обов`язково стануть відмінними медиками, рятівниками, полісменами та операторами газової служби.
І навіть найменші вихованці групи раннього віку №13 “Капітошка” нашого закладу прийняли участь у підготовці свідомих громадян нашої держави, які не будуть порушувати правил безпеки на дорозі, будуть знати правила поведінки під час пожежі та як її уникнути, виростуть маленькі хлопчаки і стануть мужніми рятівниками.
Головні чинники роботи з навчання дітей безпечної поведінки:
1. Робота не має обмежуватися лише навчанням дітей норм та правил поведінки. Їх треба також навчити обачності, уміння орієнтуватися та швидко реагувати в екстремальних ситуаціях.
2. Максимальний ефект досягається,якщо навчально-виховна робота ведеться одночасно у трьох напрямах:идитячий садок – діти – батьки.
3. Слід зважати на особливості дитячої психіки,її підвищену вразливість. Тому неприпустимим є застосування так званої «шокової» терапії з акцентуванням на страшних наслідках пожеж, повеней тощо.
Такий підхід може травмувати психіку дитини, спричинити стреси, тривогу, страхи. Нашим педагогам вдалось організувати роботу з дітьми цікаво за що усім велика дяка.
УСІ ФОТО ТА ВІДЕО МАТЕРІАЛИ ПУБЛІКОВАНІ З ПИСЬМОВОЇ ЗГОДИ БАТЬКІВ!