Розвиток музичного сприйняття у дітей дошкільного віку.

Музика має чарівну владу над усіма дорослими і дітьми. Подумайте про те, як музика впливає на дорослу людину: весела пісня піднімає настрій, а тиха музика заколисує. Те ж саме відбувається і дитиною. Колискові заспокоюють дітей – це відомо кожному з батьків, якому доводилося співати, коли їх дитина прокидалася посеред ночі. Музика піднімає настрій, заспокоює нерви, спонукає вас до танцю. Музика об’єднує.

Нехай у вашому будинку стане головним предметом музичний центр або музичний інструмент, а не телевізор. Танцюйте з дитиною під джазову мелодію, обіймайтеся, слухаючи пісню про кохання. Подумайте про те, що ваше повсякденне життя потребує музичного супроводу так само, як кінофільм в саундтреку. Якщо у вашому будинку постійно буде грати музика, вона викличе інтерес у дитини і в майбутньому у неї буде гарний слух. Слухайте різну музику, але для дитини найкраще спокійна. Дослідження, проведені на тваринах, показали, що постійне прослуховування немилозвучної і немелодійної музики змінює структуру мозку. Навіть рослинам не подобається така музика. Наприклад, плющ росте краще в будинку, де постійно звучить класична музика, ніж там, де оглушливо грає важкий рок. Так що, коли будете вирішувати, яку музику ввімкнути дитині, нехай вона буде простою.

Ваша мета – прищепити дитині любов до музики, а не виростити ще одного Моцарта чи Баха. Нехай дитина отримує задоволення від нових звуків і ритмів.

Шукайте підказки, спостерігаючи за своєю дитиною. Чи подобається їй музика, яку ви вмикаєте? Пожвавлюється вона, коли чує якусь певну мелодію?

Придивляйтеся до неї, і тоді у вас виросте справжній цінитель музики.

Всім зрозуміло, що музика цікава і приваблива для дітей дошкільного віку. А от яку музику обирають дошкільнята, як правильно розвинути музикальність у дитини? Такі питання рідко цікавлять батьків. Зазвичай батьки згадують про те, що дитині не завадить вчити музику, коли вона вже пішла до школи.

Необхідно з самого раннього дитинства розвивати музикальність у дітей. Якщо дитина має багато музичних вражень, їй набагато легше розуміти і слухати різну музику. Відомо, що вже в утробі матері плід реагує на музику, особливо позитивно на класичну: Моцарт, Бах, Вівальді. Звичайно ж, на музичний смак впливає середовище, в якому росте малюк, музичні уподобання батьків. Спочатку дитині подобається класична музика, потім по мірі дорослішання додається музика з мультфільмів, музика яку вона чує по радіо, телебаченню. Що ж дитина думає про музику, яка її роль у житті людини?

Більшість дошкільнят вважають, що музика просто необхідна людині. Під неї можна співати, танцювати, сумувати, розважатися, відпочивати. В основному діти віддають перевагу веселій, рухливій музиці.

Дошкільнята знають, що пишуть музику композитори, знають деякі музичні інструменти, в основному це піаніно, барабан, гитара. В цьому віці вони розуміють, що музику можна виконувати на декількох інструментах одночасно. Діти розрізняють музичні жанри: можуть відрізнити вальс, марш. Розуміють, що таке балет, але складно для їх сприйняття: опера, хорова музика. Улюбленим музичним жанром дітей є пісня. Діти співають, грають, коли купаються, одягаються. Вони співають так, як відчувають потребу свого емоційного вираження. Дошкільнята люблять поєднувати різну діяльність: співати і танцювати, грати на музичному інструменті і собі підспівувати, малювати і слухати музику або співати. Діти здатні розрізняти характер музичних творів.

Намагайтеся підтримати любов до музики у дитини. Пояснюйте деякі музичні твори, знайдіть уривки з музичних творів, що виражають різні емоції. Намагайтеся, щоб дитина щодня слухала класичну музику, можна зробити п’ятихвилинки: включити класичний музичний твір і трохи розслабитися, відпочити разом з дитиною. Під час музичних занять працюють всі відділи головного мозку. Діти дуже люблять музику, вони готові вчитися слухати, вчитися грати і розвиватися разом з музикою. Музика – це все те, що оточує нас. Любіть Музику!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *